7 Ekim 2024 Pazartesi

Türkiye’nin Önde Gelen KBB ve Estetik Cerrahi Uzmanı Dr. Uğur Harputluoğlu ile Röportaj

Dr. Uğur Harputluoğlu, estetik cerrahi ve Kulak-Burun-Boğaz (KBB) uzmanlığı alanındaki 20 yılı aşkın tecrübesi ve başarılarıyla Türkiye’nin sağlık sektöründe saygın bir isim olarak öne çıkıyor. Marmara Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra kariyerine İstanbul’da başlayan Harputluoğlu, modern teknikleri kullanarak hastalarına estetik ve fonksiyonel çözümler sunuyor. Biyoportre ile yapılan  bu söyleşide, Dr. Harputluoğlu’nun kariyerine, bilimsel çalışmalarına ve kişisel görüşlerine yer verildi.



Erken Yaşam ve Eğitim

Muhabir:
Dr. Uğur Harputluoğlu, tıp alanındaki ilginiz nasıl başladı? Ailenizin bu süreçteki etkisi ne oldu?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Tıp alanına olan ilgim çocukluktan itibaren gelişmeye başladı. Küçük yaşlardan itibaren insanlara yardımcı olma arzusuyla doluydum. Ailem bu ilgiye her zaman destek verdi. Özellikle annemin sağlık sorunları yaşadığı bir dönemde, doktorların ona olan yardımları beni çok etkiledi ve bu alanda çalışmaya karar verdim. Babamın eğitimci olması da kariyerime yönelik doğru adımları atmama katkı sağladı.

Muhabir:
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden mezun olduktan sonra neden KBB uzmanlığına yönelmeyi tercih ettiniz?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Tıp eğitimi sırasında birçok farklı uzmanlık dalıyla tanışma fırsatım oldu, ancak KBB bana daha bütünsel bir alan gibi göründü. KBB alanında hem fonksiyonel hem de estetik çözümler sunabilme fırsatım vardı. Bu da hastaların yaşam kalitesine hem sağlık hem de estetik açıdan dokunabilmeyi sağlıyor, bu yüzden bu alanı tercih ettim.



Profesyonel Kariyer

Muhabir:
KBB ve estetik cerrahi alanındaki kariyerinizde sizi en çok tatmin eden gelişme nedir?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Piezo burun estetiği gibi modern tekniklerle hastalarıma daha az invaziv yöntemler sunabilmek beni en çok mutlu eden gelişmelerden biridir. Bu teknikle ameliyat sonrası iyileşme süreci çok daha rahat geçiyor ve hastalar estetik olarak da memnun ayrılıyorlar. Bu sonuçlar benim için büyük bir tatmin kaynağı.

Muhabir:
İstanbul’daki önde gelen hastanelerde çalıştınız. Bu deneyimler kariyerinize nasıl katkı sağladı?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
İstanbul, sağlık hizmetleri açısından oldukça zengin bir şehir. Burada birçok farklı hasta profiliyle çalışma şansım oldu ve sağlık turizminin yoğun olduğu bir merkezde çalışmak global standartları yakından takip etmemi sağladı. Bu deneyimler sayesinde mesleki gelişimim hız kazandı.

Muhabir:
Piezo burun estetiği gibi modern teknikler kullanıyorsunuz. Bu tekniklerin avantajları nelerdir?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Piezo burun estetiği, kemiği hassas ve kontrollü bir şekilde şekillendirmemizi sağlıyor. Geleneksel yöntemlere göre çok daha az travmatik bir işlem olduğu için ameliyat sonrası morluklar ve şişlikler azalıyor. Hastalar hem daha hızlı iyileşiyor hem de daha konforlu bir süreç yaşıyor.

Başarılar ve Bilimsel Katkılar

Muhabir:
Estetik cerrahi alanında gurur duyduğunuz bir vaka ya da operasyon var mı?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Her hasta benim için ayrı bir önem taşır, ancak ciddi bir travma geçirmiş ve hem estetik hem de fonksiyonel açıdan büyük sorunları olan bir hastamı hatırlıyorum. Ameliyat sonrası hem sağlıklı bir şekilde nefes alabiliyor hem de yüz estetiği tamamen düzeldi. Hastamın memnuniyeti benim için gerçekten gurur vericiydi.

Muhabir:
Uluslararası dergilerde yayınlanan bilimsel çalışmalarınız arasında en çok dikkat çeken hangisi?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Behçet hastalığı ve işitme kaybı üzerine yaptığım çalışmalar oldukça dikkat çekti. Behçet hastalığı genellikle işitme kaybı gibi komplikasyonlar yaratabiliyor, ancak bu durum çoğunlukla göz ardı ediliyor. Bu alanda yaptığımız çalışmalar, erken tanının önemini bir kez daha gözler önüne serdi.

Mesleki Felsefe ve Çalışma Etiği

Muhabir:
Hastalarınızla olan iletişimde en çok dikkat ettiğiniz nokta nedir?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Hastalarımın beklentilerini doğru anlamak ve onlara açık, net bilgiler sunmak benim için çok önemli. Tedavi sürecinde iletişim eksikliği, hastanın endişelerini artırabilir. Dolayısıyla her aşamada hastalarıma açıklayıcı bilgi vermek ve onları dinlemek, hasta memnuniyeti açısından önceliğimdir.

Muhabir:
Yoğun bir iş temposunda aile hayatını dengelemek sizin için zor oluyor mu?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
İş yoğunluğu her ne kadar yüksek olsa da aileme vakit ayırmaya büyük özen gösteriyorum. Ailemle zaman geçirmek, özellikle seyahat etmek ve yeni yerler keşfetmek benim için büyük bir enerji kaynağı. Bu dengeyi kurmak benim için önemli.

Sağlık Sektörüne Etkisi ve Mirası

Muhabir:
Genç doktorlara ilham kaynağı olduğunuz biliniyor. Onlara vermek istediğiniz en önemli tavsiye nedir?

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Genç doktorlara sürekli öğrenmeye açık olmalarını ve hastalarına karşı empatiyle yaklaşmalarını tavsiye ederim. Tıp sürekli gelişen bir alan ve bu gelişmeleri yakından takip etmek, mesleki başarıyı sürdürebilmenin anahtarıdır. Aynı zamanda, hastaların sağlığını her şeyin önünde tutmak temel ilkelerimizden biri olmalı.

Muhabir:
Dr. Harputluoğlu, değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederiz. Sağlık sektörüne kattığınız tüm yenilikler ve başarılarınız, genç doktorlara da büyük bir ilham kaynağı oluyor.

Dr. Uğur Harputluoğlu:
Ben teşekkür ederim. Umarım bu söyleşi, hem sağlık profesyonelleri hem de hastalar için faydalı olur.

Uğur Harputluoğlu Referans Bağlantılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dijital Dünyada Moda, Teknoloji, Sağlık, Biyografiler ve Tatil Rehberleri

 İnternet dünyasında farklı alanlarda bilgi edinmek artık daha kolay ve erişilebilir. Giyim modasından teknolojik cihazlara, biyografilerden...